DODATEK TECHNICZNY

DANE TECHNICZNE WYBRANYCH MASZYN I URZĄDZEŃ TABOROWYCH

SILNIK TRAKCYJNY TYPU EE541

  Zastosowanie - silniki EE541 w kilku odmianach, które niewiele się różnią od siebie są stosowane w prawie wszystkich lokomotywach elektrycznych serii EU06, EU07, EP07, EP08, ET22 oraz ET41.

Parametry silnika trakcyjnego EE541

- napięcie znamionowe
- moc godzinowa
- prąd mocy godzinowej
- prędkość obrotowa przy mocy godzinowej
- moc ciągła
- prąd mocy ciągłej
- prędkość obrotowa przy mocy ciągłej
- liczba stopni wzbudzenia
- minimalny stopień wzbudzenia
- przełożenie przekładni
- poziom smaru w osłonie przekładni
- poziom oleju w zbiorniku łożyska wału drążonego
- klasa izolacji
- dopuszczalny przyrost temperatury wirnika
   wyznaczony metodą oporową
- dopuszczalny przyrost temperatury komutatora
   wyznaczony metodą termometrową
- masa silnika bez przekładni
- wentylacja
- zapotrzebowanie powietrza chłodzącego
- największa prędkość wirowania
- system napędu
Bieguny główne
- liczba biegunów głównych
- szczelina bieguna głównego
- liczba zwojów 1 cewki bieguna
- profil miedzi nawojowej
- rezystancja uzwojenia przy 20o
Bieguny komutacyjne
- liczba biegunów komutacyjnych
- szczelina bieguna komutacyjnego
- liczba zwojów 1 cewki bieguna
- profil miedzi nawojowej
Bieguny kompensacyjne
- liczba biegunów w cewce
- liczba cewek na biegun
- ogólna liczba cewek
- profil miedzi nawojowej
- wspólna rezystancja uzwojenia
   kompensacyjnego i komutacyjnego przy 20 oC
Wirnik
- liczba żłobków
- liczba boków zezwojów w żłobku
- ogólna liczba zezwojów
- liczba zwojów w jednym zezwoju
- liczba gałęzi równoległych
- rodzaj uzwojenia
- połączenie wyrównawcze I stopnia
- średnica żelaza wirnika
- długość czynna żelaza
- profil miedzi nawojowej
   uzwojenia głównego
- profil miedzi nawojowej
   uzwojenia wyrównawczego
- rezystancja uzwojenia przy 20 oC mierzona
   miedzy 1 a 60 działką komutatora
- poskok żłobkowy
- poskok komutatorowy
- poskok potencjalny
- liczba działek komutatora
- średnica nowego komutatora
- średnica minimalna w eksploatacji
- głębokość wycięcia izolacji
   międzydziałkowej
- długość wału wirnika
Szczotkotrzymacze
- liczba szczotkotrzymaczy
- liczba szczotek w 1 szczotkotrzymaczu
- wymiary szczotki
- odległość obsady szczotkowej
   od powierzchni komutatora
- nacisk szczotki
- najmniejsza długość szczotki
   w eksploatacji
3000/2
520
370
930
500
355
950
6
22,5
79:18
85-35
85-25
B
120

105

4200
obca
99
2390
jednostronny

4
6,5
41
5 x 32
0,0266 - 0,0326

4
8,5
14
7,5 x 18

3
5
20
3,5 x 20

0,0306 - 0,0374

62
12
372
1
4
proste pętlicowe
62 cewki
535
405

1,27 x 6,3

1,1 x 6

0,0321 - 0,0393
15 (1 - 16)
+1 (1 - 2)
186 (1 - 187)
372
430
418

1,2
1240

4
2
2 x (58 x 40 x 8,5)

1,5 - 3,0
1,5 - 1,8

29
[V]
[kW]
[A]
[obr/min]
[kW]
[A]
[obr/min]

[%]

[mm]
[mm]

[oC]

[oC]

[kg]

[m3/min]
[obr/min]



[mm]

[mm]
[W]


[mm]

[mm]




[mm]

[W]








[mm]
[mm]

[mm]

[mm]

[W]




[mm]
[mm]

[mm]
[mm]



[mm]

[mm]
[kg]

[mm]

PRZETWORNICA GŁÓWNA TYPU MG 91 H

  Zastosowanie - lokomotywy elektryczne serii EU06, EU07, EP07, EP08, ET22, ET41.

- moc ciągła silnika
- napięcie znamionowe silnika
- prąd znamionowy silnika
- moc ciągła prądnicy
- napięcie znamionowe prądnicy
- prąd znamionowy prądnicy
- nominalna prędkość wirowania
- największa dopuszczalna prędkość wirowania
- sprawność przetwornicy z wentylatorem
- wydajność wentylatora
- klasa izolacji
- masa bez wentylatora i osłony
30,9
3000
12,7
17
110
155
1310
1750
81
204
B
1660
[kW]
[V]
[A]
[kW]
[V]
[A]
[obr/min]
[obr/min]
[%]
[m3/min]

[kG]

  Jeżeli potrzebujesz więcej danych skontaktuj się ze mną.

PRZETWORNICA OŚWIETLENIOWA TYPU PGO34x

  Zastosowanie - elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57, EN71.

- moc ciągła silnika
- napięcie znamionowe silnika
- prąd znamionowy silnika
- prąd wzbudzenia silnika
- moc ciągła prądnicy
- napięcie znamionowe prądnicy
- prąd znamionowy prądnicy
- prąd wzbudzenia prądnicy
- współczynnik mocy prądnicy
- częstotliwość napięcia prądnicy
3,6
110
38
0,582
3
220
13
0,426
0,9
500 Hz
[kW]
[V]
[A]
[A]
[kVA]
[V]
[A]
[A]

[Hz]

ODBIERAK PRĄDU TYPU AKP-4E

  Zastosowanie - zdecydowana większość pojazdów trakcyjnych na polskiej sieci kolejowej.

- napięcie znamionowe
- napięcie probiercze izolacji (50 Hz)
- znamionowy prąd ciągły
- maksymalna prędkość ruchu pojazdu
- docisk stateczny ślizgacza do drutu jezdnego
- nacisk na sieć w zakresie wysokości roboczej
- najniższe położenie robocze
- najwyższe położenie robocze
- masa ślizgacza
- masa pantografu bez izolatorów
- długość odbieraka w stanie złożonym
- szerokość poprzeczna miedzy izolatorami
- długość całkowita ślizgacza
- czas podnoszenia ślizgacza
- czas opuszczania ślizgacza
- minimalne ciśnienie napędu
- maksymalne ciśnienie napędu
3000
12000
1000
150*
80
70-90
400
2400
12,5
380
3596
1448
2032
3-7
3-5
0,33
0,5
[V]
[V]
[A]
[km/h]
[N]
[N]
[mm]
[mm]
[kg]
[kg]
[mm]
[mm]
[mm]
[s]
[s]
[MPa]
[MPa]


  * W literaturze można spotkać rozbieżności. H. Maciszewski, J. Pawlus, S. Sumiński w książce "Lokomotywy elektryczne serii EU06 i EU07" podają wartość 125 km/h, E. Domański, E. Kowalczyk, Z. Skoniecki w "Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EW55 i EN57" podają 150 km/h, natomiast J. Sikorski i T. Tajer w "Lokomotywy elektryczne serii ET21" podają 180 km/h.
  Jeżeli potrzebujesz więcej danych skontaktuj się ze mną.

Dodatek techniczny jest plikiem, który uzupełnia informacje zawarte w niektórych opisach. Dodatek jest po to, aby nie wprowadzać zbędnych informacji do opisu danego zagadnienia. Stanowi on uzupełnienie informacji, dzięki temu zainteresowany użytkownik może lepiej zrozumieć informacje podane w opisie podstawowym.